Röd Quinoasallad


Röd quinoa är något jag aldrig testat men idag så var det dags. Jag blandade den kokta quinoan med en god dressing och lade till massor med grönsaker. Serverade den ihop pestobakade kycklingfileér. Quinoan smakade gott, det blev en riktigt "snygg" rätt. Har även sett att det finns svart quinoa, kanske värt att testa nästa gång för variationens skull.

Ingredienser till salladen som räckte till ca 3 portioner:
Röd quinoa, räcker att koka för 2 port
tomater
gurka
ruccola
hackade soltorkade tomater
basilika
oliver
pesto till kycklingen




Dressingen gjorde jag på olivolja, pressad citron, salt och peppar.


Gör så här:
Koka quinoan enligt anvisningar på paketet. Häll över dressingen. Lägg quinoan i en skål och tillsätt alla grönsaker och kryddor.

Kycklingen förstekta jag i grillpannan så den fick fina grillränder. Smeta på peston, in i ugnen på ca 200 grader i ca 15 min.

Kommentarer

Skicka en kommentar