Pestobakad lax med Couscoussallad




Ja, idag var jag ju tvungen att laga något av Peston som jag hade över ifrån igår. Det blev ett säkert kort, Pestobakad lax.
Bred bara peston över laxen efter du har saltat och pepprat, in i ugnen ca 10-15 min i ca 200 grader.


Till detta hade vi en Couscoussallad.
I en Couscoussallad kan man egentligen blanda i vad som helst, ja nästan iallafall....
Idag blev det tomat, gurka, rödlök, salladslök, fetaost, basilika, persilja. Jag hällde en dressing över salladen bestående av olivolja, pressad citron, flingsalt och peppar.





Till detta serverades kokta Haricot verts.
Alla grönsakerna kommer ifrån min egen odling.

Kommentarer

  1. Jätte roligt att du har startat en blogg Martina.
    Jag som också tycker det är kul med växter och mat, när man har tid att laga. Följer du trädgårdsfredag på tv? Vi var faktiskt på Österlen i sommar och bodde granne med Mandelmann. Det var fantastiskt och dom var jätte go och sköna människor. Det skall bli kul att följa bloggen...
    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilken dag skall jag komma på middag???

    Det ser himla gott ut....

    Fin sida!!!

    Kramisar ulle

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig, sidan ser jätte fin ut.
    När är vi välkommna på middag?
    // Katja

    SvaraRadera
  4. Självklart kan ni komma på middag, ring innan bara..... :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar