Egengjord Müsli


Jag har funderat länge på att göra egen Müsli och idag så slog jag till. Har kollat lite på olika recept men bestämde mig för att göra min egen blandning. Så här gjorde jag....

Ingredienser:
2 dl havregryn
2 dl rågflingor
½ dl kokosflingor
1 dl hackade hasselnötter
1 dl hackad mandel
½ dl linfrön
½ dl pumpakärnor
½ dl solrosfrön
½ dl pistaschnötter
½-1 dl russin
1 msk flytande honung

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Fördela havregryn, rågflingor, kokosflingor, hasselnötter och mandel på en plåt, in i ugnen ca 7-10 min. Passa noga, det bränner lätt. Ta ut och låt svalna litegrann.

Blanda ihop övriga ingredienser, häll i honungen och blanda även i den rostade grynblandningen. Blanda väl och häll över i en burk med tättslutande lock.

Vi får se imorgon bitti hur den smakar!

Kommentarer

Skicka en kommentar