Veckans matsedel vecka 7

Ja, den här veckan har vi ju sportlov här på västkusten så matsedeln kommer se lite annorlunda ut. Barnen åker till sin farmor på onsdag och jag och sambon ska gå på bio tillsammans själva för första gången på hur länge som helst! Så jag tänker att onsdagens middag blir något på stan innan bion helt enkelt och på torsdag så blir det en omelett till mig och sambon för när barnen kommer hem så har de nog redan ätit middag. Så här på ett ungefär blir vår matvecka:

köttfärssås

Måndag: Köttfärssås och spaghetti (blomkålsris till mig)

Kommentar: Ja, köttfärssås måste väl vara en av de vanligaste maträtterna i en barnfamilj. Vi gör nästan det varje vecka, ja i alla fall varannan vecka. Hur jag gör min och lite tips och trix för att få till den där lite extra goda köttfärssåsen kan du läsa om på länken ovan.

Tisdag: Chicken korma

Kommentar: Det här blir en lättlagad rätt. Vanlig kycklingfilé eller kycklingbröstfilé tillsammans med Santa Marias kormasås som följde med en Smakbox för ett tag sedan. Serveras med ris.

Onsdag: äta ute innan bion

räkomelett

Torsdag: Omelett med räkor

Kommentar: Jag har många recept på olika omeletter på bloggen men den här med räkor är himla god. Den får det bli!

lax i ugn

Fredag: Lax i ugn med grönsaker

Kommentar: Den här laxrätten är en av mina favoriter och går också hem hos barnen, det får bli vår fredagsmiddag!

Och helgens middag planerar jag för senare i veckan som vanligt ;-)




Kommentarer