Fantastiskt möra kamben!

Hoppas ni hade en härlig midsommarafton med god mat! Vi hade det lugnt och skönt med god mat.
Vi inledde med en lunch där det serverades nykokt nypotatis, sillar, lax och hovmästarsås. Snaps och öl till såklart!

lax och sill

Nypotatis från min egen odling!

Lunchtallriken.


Till middagen så gjorde jag bland annat väldigt goda kamben som jag förberedde i min CrockPot och sedan fick de få gå klart i grillen.

Här får de gå på låg värme i 6 h.

 Det finns ju många sätt att grilla kamben tex 3-2-1 metoden som blir väldigt god. Det här sättet såg jag när grillmästaren Andreas Mathiasson gjorde på Grillkanalen. Man kör helt enkelt kambenen i ca 6 timmar i CrockPoten innan man slänger de på grillen.

Börja med att ta bort hinnan på baksidan av kambenen, smeta in kambenen med senap eller olivolja. Rubba med någon rubb du gillar. Lägg ner kambenen i CrockPoten och kör låg värme i 6 timmar.

Ta upp benen och dra på en glaze. Lägg på grillen och grilla någon minut per sida så de får fin färg.

Väldigt smakrika och möra kamben.

Det här sättet gör att kambenen blir otroligt möra och goda, inte alls torra och smaken blev ljuvlig! Testa!!
lammracks

Till kambenen blev det en färskpotatissallad med mina nyskördade potatisar och även lammracks. GOTT!
grillade kamben




Kommentarer