tisdag 29 december 2015

3 supergoda tips på förrätter till nyårsafton!

Ja, då var det snart nyårsafton också! Har ni planer? Vi är bortbjudna till kompisar i år så det blir ingen matlagning för mig men det hindrar mig ju inte från att tipsa er om goda rätter som ni kan göra ;-) Om ni inte redan planerat klart kanske men om ni har det så kanske jag kan få er på andra tankar ;-)

Tänkte börja med att tipsa om några förrätter. Börjar med att tipsa om den förrätten som jag gjorde förra året, halstrade pilgrimsmusslor med basilikamajonäs. Så himla gott! Testa om ni inte gjort det, enkelt är det också!

halstrade pilgrimsmusslor

Nästa tips får bli min hummersoppa. Äter jag inte hummersoppa till nyår så saknar jag det alltid, en liten fågel har dock kvittrat i mitt öra och berättat att det faktiskt blir hummersoppa till förrätt för oss i år, gott!

hummersoppa

Sist men inte minst så vill jag tipsa om en supergod förrätt som jag blev otroligt sugen på nu när jag såg den, får nog göra den någon dag ;-) Ceviche med pilgrimsmusslor och gravad lax, så gott!

ceviche

Ja, hoppas ni fick lite tips! Berätta gärna om ni testar någon av dessa recept :-) Återkommer senare med tips på huvudrätter!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar