söndag 15 mars 2015

Grön smoothie för att mota bort förkylning

supersmoothie
Härligt grön färg!
Usch, jag som så gott som aldrig är sjuk har gått och blivit dunderförkyld. Inget kul alls, näsan rinner och ögonen rinner, nej hoppas det går över snabbt. Det värsta är att jag inte har kunnat träna på hela veckan typ, avskyr att komma ifrån mina träningsrutiner. Kanske en grön supersmoothie kan hjälpa till? Jag vet inte om det hjälper men om man tror på det tillräckligt mycket så gör det nog det ;-) Den här smoothien innehåller i alla fall massa nyttigheter såsom ingefära, spenat, lime och apelsin. Så här gjorde jag:

Ingredienser 2 glas
2 dl yoghurt (jag använder mild grekisk yoghurt, passar väldigt bra till just smoothies)
en stor apelsin
en lime
en bit ingefära ca 2 cm
1 msk chiafrön
en näve spenatblad

Skala apelsinen med en kniv så allt det vita försvinner. Skär sedan med en kniv ut klyftorna utan att hinnorna (sidorna) följer med. Lägg klyftorna i en mixer. Pressa saften ur det som blir kvar med handen rakt ner i mixern.

Skala ingefäran och riv ner i mixern, pressa i limesaften och tillsätt övriga ingredienser och mixa. Servera i två glas och njut!




1 kommentar :

  1. Isch och fi för förkylningar, det verkar som baskeluskerna som grasserar just nu är otroligt envisa, vi hoppas dina blir bortjagade av smoothien!

    SvaraRadera