Lunch på Långedrags Värdshus

Idag har det varit (och är) varmt här i Göteborg. Vi valde ändå idag att inte åka ut med båten och bada utan vi åkte istället iväg till Långedrag som ligger i södra Göteborg precis vid havet. Mitt på bryggan i Långedrag så ligger Långedrags värdshus där vi satte oss för att inta dagens lunch. Jag var riktigt sugen på en god fiskrätt så jag beställde dagens special som var pocherad kummel med äggsås, färskpotatis och rödbetor. Oj va gott det var. Blev riktigt överraskad att kummel faktiskt var så gott!

Jonny valde en Pariser biff som också var riktigt god enligt honom och Isabella valde köttbullar med potatismos. Kul när barnen också kan få en tallrik med mat som ser riktigt inbjudande och god ut.


Mmmm, gott tyckte Isabella <3

Och så här glad blev man efter maten!

Nu på eftermiddagen så har jag stått och kokat svartvinbärssaft i värmen. Pust, känner mig som en riktig husmor ;-) Nej, blir det fint väder imorgon igen så får vi allt åka ut med båten igen, det är för varmt att vara på land!!

Kommentarer

  1. Hej! Vi är också en barnfamilj från Göteborg som gillar mat och att odla (har en liten kolonilott):) Har fått ganska mycket röd och gul lök och undrar hur du torkar den och förvarar den därefter. Tips på hur man tar tillvara på rödbetor vore också toppen (fast det kanske du har skrivit om tidigare på bloggen?).
    Ha det fint! /SANNA

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna, jag torkar min lök ute under tak, på ett galler. När den sedan är torr så kan man tex göra lökflätor och hänga upp dom i köket. Dom behöver inte förvaras i kylen. Ang rödbetor så brukar jag göra inlagda rödbetor, recept finns här: http://matochodla.blogspot.com/2010/09/inlagda-rodbetor.html

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vad bra med restaurangtips =) Ny tävling på min matblogg, vore skoj om du ville vara med och tävla =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar