Rödbetor med fetaost


Rödbetor går väldigt bra ihop med både getost och fetaost. Den här enkla rätten gjorde jag som tillbehör till en bit grillad fläskkarré häromdagen, jättegott. Rödbetorna är från min egen odling och sorten som jag använde mig av heter "Detroit dark red", den har växt på bra och gett stor skörd.

Ingredienser
ett gäng med rödbetor
1/3 paket fetaost
2 msk olivolja
1 msk flytande honung
balsamvinäger
flingsalt
färsk timjan

Koka rödbetorna mjuka, skölj av under kallt vatten och ta av skalet, dela i mindre bitar och lägg upp på fat. Blanda ihop olja och honung och häll över rödbetorna, några droppar balsamvinäger, flingsalt och färsk timjan.

Jag serverade rödbetorna till grillat kött, majskolv och stekta kantareller, riktigt smaskens!



Fler recept med rödbeta och fetaost hittar du på GP´s hemsida. Rödbetsbiffarna lät smarriga.

Kommentarer

Skicka en kommentar