Tacotårta


I ett inlägg igår skrev jag att vi skulle ha fläskfilé som fredagsmat men.....vi ändrade oss, fläskfilén kommer idag istället. Igår blev det tacotårta, något som jag aldrig gjort tidigare. Det blev jättegott och en variant till den "vanliga" fredagstacosen som man annars alltid gör.

Så här gjorde jag:
1 pkt stora tortillabröd
1 kg nötfärs
2 pkt tacokryddor
2 dl vatten
1 burk tacosås
1 burk creme fraiche
1 burk philadelphiaost
2 st tomater
riven ost

Fräs upp köttfärsen och tillsätt tacokryddorna och vattnet. Blanda ihop creme fraichen och philadelphiaosten med tacosåsen.

Ta fram en rund bakform med löstagbar kant. Börja med ett lager köttfärs, sedan ett tortillabröd och sedan såsen....färs, bröd, sås osv. Avsluta med ett tortilla bröd. Skiva tomaterna och lägg över brödet och riv ost över.

In i ugnen på 200 grader i 20 min.

Servera ihop med en sallad och lite extra tacosås.



Jag skriver inte alltid i mina recept att jag använder mig av ekologiska produkter men i dom flesta fallen är allt ekologiskt. Tyvärr har jag inte hittat dom stora tortillabröden som ekologiska, finns bara små, tyvärr.

Till fredagsmyset senare på kvällen blev det chokladmousse, recept på det kommer senare. Nu är det dags att gå ut i solen, här ska det beskäras fruktträd och buskar!!

Kommentarer

  1. Jag älskar tacos i alla dess former så denna måste jag göra!

    SvaraRadera
  2. Oj så god den såg ut , ja här älskar vi oxå tacos !!
    Måste prova denna , tack för tipset
    Anette

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott det såg ut! :)
    är också en sådan där som älskar tacos, kul med variation! :D
    tack tack :)

    SvaraRadera
  4. Det får vi prova. Men ska du verkligen skära buskar i ditt tillstånd?

    //hemlig kollega :)

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde en tacotårta med inspiration av dig och den blev god!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar