Julgodis - Rocky Road


Leilas Rocky Road är ju ett måste nu till jul tycker jag. En riktig kaloribomb men åh så gott :-)
Enkelt är det också, det jobbigaste är nog att skala pistagenötterna....
Jag tycker inte det är gott med för mörk choklad så jag använde mig av en 56% choklad, tycker det blir godare.

Ingredienser:
600 g mörk choklad
3 dl jordnötter
2 påsar dumlekola
1 dl skalade pistagenötter
2 nävar med marschmallows (får du inte tag i dom små så delar du bara dom större i 3 delar)

Smält chokladen på låg värme i en skål över kokande vatten.
Blanda sedan ner alla ingredienserna i chokladen. Bred ut allt i en form med bakplåtspapper i, ca 2-3 cm högt ska det vara.
Låt stelna i kylskåpet och sedan skär du dom i lagom bitar.
Mums!!

Kommentarer

  1. Å, vad gott! Jag håller med dig. Jag gillar inte heller för mörk choklad och 50-60% är alldeles lagom, för det får heller inte vara mjäkigt i smaken.

    SvaraRadera
  2. Älskar också rocky road, fast jag gör min lite annolunda har bla i kondencerad mjölk. Hinner jag blir det en sån sats ikväll.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar