Tips på nyårsmeny

Har du planerat för din nyårsmeny ännu? Vi ska bort till vänner på nyårsafton så jag gör ingen mat i år. Du hittar alla mina nyårsrecept under etiketten NYÅR. Jag tänkte dock tipsa dig om några recept som jag har som favoriter.

pilgrimsmusslor


 Skaldjur och fisk tycker jag hör nyår till eller vad tycker du? Hummer är ju trevligt förstås men kanske lite dyrt, billigare men ändå lite lyxigt är ju då pilgrimsmusslor. Pilgrimsmusslor med kräftstjärtar och melonsalsa gjorde jag till förrätt förra året, mycket gott! Eller varför inte halstrade pilgrimsmusslor med basilikamajonäs!

pilgrimsmusslor

Hälleflundra är en otroligt god fisk och förra nyår gjorde jag hälleflundra med blomkål- och ärtmos, testa den! Eller vill du hellre ha lamm så byt ut hälleflundran mot lammracks med blomkål- och ärtmos, supergott!

hälleflundra

lammracks

Efterrätt då, ja, den här cheesecaken med nutellamousse och lakritstopping är "to die for"! Eller varför inte en pannacotta med romäpplebitar.

cheesecake

pannacotta

Hoppas du fick lite tips nu, berätta gärna i kommentarsfältet om du testar något av recepten!



Kommentarer