Lammgryta i Crock pot och födelsedagsfirande

Innehåller annonslänk.

Oj vad helgen sprang iväg! Har haft en riktigt härlig helg faktiskt. I lördags hade vi ingenting inplanerat vilket var väldigt skönt. Inledde dagen med en morgonpromenad, sedan åt vi frukost. Jag förberedde Crock poten för dagens middag som skulle bli en lammgryta. Alltså har du ingen Crock pot så köp en, det är så himla smidigt och maten blir fantastiskt god! Den Crock pot jag har finns just nu på Kitchen Time för 949 kr, löp och köp!

lammgryta crock pot

 Lammgrytan har jag gjort förut, bara att följa länken så får du receptet. Denna gången lade jag till aubergine och squash, blev jättegott! Serverade med blomkålsris.

lammgryta

Idag har vi firat min pappa som fyller 75 år. Hurra, hurra, hurra! God mat och min goa familj, härligt!

En del av "la familia", pappa i mitten ;-)

Kan ni tänka er, om en vecka är det första advent, jösses vad tider flyger. Tänkte med början 1 dec bjuda er på olika julrecept, både mat och bak, både gammalt och nytt så håll utkik! :-)



Kommentarer