Det stora matäventyret - att lyckas med barnen i köket

Inlägget innehåller annonslänkar.

Det stora matäventyret, ja så heter en kokbok som precis kommit ut gjord av Fanny Lindkvist. Boken handlar om hur man lyckas i köket tillsammans med barn.

Kolla in hennes coola tatuering ;-)

För er som inte vet vem Fanny är så driver hon bloggen Lesscarbs där hon skriver om gluten- och sockerfri lågkolhydratkost. Även bokens recept är fria från socker och gluten vilket jag tycker är kanonbra!



Boken inleds med många praktiska tips, vad bör finnas i ditt kök, hur ska man tänka när barnen ska vara med och laga mat, tillsatser, slänga eller inte slänga mm. Sedan kommer recepten, det finns förrätter, varmrätter, efterrätt, frukostrecept osv. Alla recept är väldigt barnvänliga!


Uppskattade själv tipsen om hur du får med barnen i köket. Jag är själv rätt så dålig på det, blir lätt irriterad och vet inte riktigt vad de klarar av men precis som Fanny skriver så är ju barnen glada bara de får göra rent och skala grönsaker, mäta och hälla upp och röra runt. Jag ska absolut bättra mig med detta och bjuda in barnen mer i matlagningen ;-)




Alla bilder i boken är tagna av Fanny själv och visst är de fina! Kan verkligen rekommendera boken. Finns massor av bra recept på lättlagade men goda rätter som dina barn kommer älska.

kokosyoghurt


Jag testade själv att göra receptet kokosyoghurt med bär, blev väldigt gott, perfekt frukost för mig och jag är säker på att barnen också skulle älska den.


Du hittar boken Det stora matäventyretBokus. Har du själv inga småbarn så är det en perfekt present eller julklapp till någon som har.

det stora matäventyret



Kommentarer