Omelett med avocado och ruccola

Något som jag älskar att göra till lunch är omelett. Känns fräscht och nyttigt, lite beroende på vad man har i den förstås. Jag försöker alltid ha lite grönsaker, oliver, spenat, kanske korv och gärna någon ost på toppen. I själva äggblandningen så har jag alltid en skvätt grädde, gör smeten extra krämig och god. Så här blev min senaste kreation 😋

omelett

Ingredienser
3 ägg
1-2 msk vispgrädde
salt och peppar
kokosolja eller smör
5 cm squash (jag hade en gul)
4 st sparris
några korvslantar som blev över från middagen dagen innan
5-10 oliver
en halv avocado
riven mozzarella (eller annan ost du gillar)
ruccola

Vispa ihop äggen med grädden, salt och peppar. Ställ åt sidan.

Skiva squashen och sparrisen. Smält kokosoljan i en stekpanna och stek på grönsakerna tillsammans med korven några minuter. Häll över äggsmeten och låt stelna på medelvärme.

Skiva avocado och fördela över omeletten tillsammans med oliver. Strö över riven ost. När omeletten stelnat ordentligt så lägger du på ruccola. Servera!

omelett

omelett med avocado och ruccola

omelett




Kommentarer

Skicka en kommentar