Omelett med tomat och mozzarella

Älskar ägg i alla dess former! Bra snabbmat skulle jag vilja säga. Jag tipsade ju om att äggröra är min favoritfrukost härom dagen och min favoritlunch är nog omelett. Så himla enkelt och jag kan tillsätta de grönsaker som jag har hemma för tillfället. Så här gjorde jag just den här omeletten:


Ta de grönsaker du har hemma!



Ingredienser1-2 port
3 ägg
1 st salladslök eller en halv gul lök
en liten squash
några körsbärstomater
ett gäng oliver
mozzarella
färsk dragon (eller annan krydda du tycker om)

Skiva löken och squashen, stek i smör eller kokosolja. När de börjar bli halvfärdiga vispar du ihop äggen och häller över grönsakerna, krydda med salt och peppar. Sänk värmen.

Dela tomaterna och fördela de över omeletten tillsammans med oliverna.

Skiva mozzarellan och lägg över. Skiva det gröna från salladslöken och fördela över tillsammans med hackad koriander. Låt steka tills omeletten är klar.

Älskar mina de Buyer pannor!

omelett



Kommentarer