Bulgurblandning med helgrillad fläskkarré och ljuvliga revbensspjäll

Idag har vi haft en riktigt härlig sensommardag här i Göteborg. Jag har spenderat över 3 h i frisörstolen  så jag fick inte riktigt njuta så mycket som jag ville av solen förstås.....

revbensspjäll
Härlig rökfärg på köttet!

När jag kom hem så startade jag upp grillen direkt. Här skulle det grillas revbensspjäll och fläskkarré. Revbenen hade jag rubbat redan igår med Adams rib rub. Denna rub är så himla god och den gör köttet fantastiskt mört! Ni måste testa om ni inte gjort det, ut och köp! På fläskkarrén tog jag en annan rub nämligen den HÄR.


grillbricka
Härlig grillbricka! Notera den fina rökranden på köttet ;-)
Både fläskkarrén och revbenen fick gå "low and slow" tills köttet kom upp i 68 grader. Grillen låg på runt 150 grader och det tog mig strax över 2 h. Både köttet och revbenen blev helt fantastiskt goda!

Förutom fetaosten så kommer allt från trädgården!


bulgurblandning


Bulgurblandningen med tomater, fetaost och kantareller.
Till köttet blev det förutom en sallad en bulgurblandning från Risenta som jag fick i senaste Smakboxen. Den innehåller förutom bulgur även vildris, gröna linser, rött ris och pumpafrön. Jag valde även att blanda i körsbärstomater, lite fetaost och stekta kantareller. Supergott blev det!




Nu är det slapp i soffan som gäller resten av kvällen......😜

Detta inlägg innehåller produkter som jag fått i pressutskick.


Kommentarer