Mina favorit bröd att baka en regnig semesterdag (glutenfria)

Regn idag här på västkusten.... Har ni det också regnigt? Semester? Då kan ju det här vara en perfekt dag för brödbak 😀 Tänkte tipsa er om mina favoritbröd och vi börjar med Campusbrödet.

campusbrödet

Receptet till Campusbrödet fick jag av en konferensanläggning som vi har på jobbet. Brödet är så himla gott, glutenfritt såklart! Många ingredienser men brödet behöver inte jäsa eller knådas utan du kör bara med matberedaren och direkt ner i bakformarna. Inga kletiga fingrar! Receptet hittar du HÄR.

glutenfritt ostbröd

Ostbröd...mmm, massor med ost och väldigt mättande. Har gjort många gånger och ska faktiskt göra idag igen. Och återigen, glutenfritt såklart!

lchf hamburgerbröd

Detta brödet är perfekt att använda som hamburgerbröd, kallar det bara LCHF hamburgerbröd.

fröknäcke

Och så mitt favoritbröd som ju kanske inte kan räknas till bröd nämligen mitt fröknäcke. Detta gör jag om och om igen, supergott!!

Ni hittar alla mina bröd, även de icke glutenfria under etiketten BRÖD.



Kommentarer