Födelsedagskalas med helgrillad fläskkarré och färskpotatis

Mmmm, nu har färskpotatisen kommit på allvar och den är ju så god. Fast inte lika god som min egen förstås men den har jag inte börjat skörda ännu. Tror det blir på fredag första gången. I lördags hade vi kalas för dottern som fyllde 11 år i veckan som gick. Det bjöds på färskpotatis till den helgrillade fläskkarrén.

Födelsedagsbarnet 💝

Vi hade otroligt tur med vädret, härligt hela dagen. Kom lite moln på em men efter någon timme sprack det upp igen.

I väntan på maten 😄
Min pappa, min svåger, min storasyster och min mamma som skymtar bakom.

Jag grillade 3 st hela fläskkarréer, olika rubbs på varje. Om tiden finns så blir det allra godast att låta köttet ligga flera timmar på grillen med låg värme. Mina låg i ca 3 1/2 timme, de blev supergoda. Körde indirekt på ca 130-150 grader, slängde på lite rökflis och körde tills de blev 68 grader. Sedan viktigt att de får vila innan man skär upp.

helgrillad fläskkarré

helgrillad fläskkarré

grillad majskolv


Lite grillade grönsaker till, färskpotatis, en sallad och tzatziki. Behövs inte mer än så! 😋



Till efterrätt blev det förstås en jordgubbstårta som alltid när Isabella fyller år 😋. Den här funkar också utmärkt som midsommartårta tycker jag. Följ länken för recept.

midsommartårta

midsommartårta




Kommentarer