Kycklingspett och sallad med grillade grönsaker

Jag grillar året om som ni kanske vet men jag kan ju erkänna att det är bra mycket trevligare att grilla ju varmare det blir på året. Nu går det ju faktiskt att stå kvar ute vid grillen när maten ligger på, man måste inte springa in mellan varven.

Kycklingspett

I helgen som gick blev det kyckling på grillen i form av kycklingspett som jag kryddade med en av de goa kryddblandningarna från Spice rub. Jag grillade även lite grönsaker som sedan fick ingå i en sallad.

Redo för grillen.

Salladen bottnade jag med färsk spenat och en salladsmix. Över detta så blev det kokt broccoli och sedan de grillade grönsakerna som bestod av squash och paprika. Fördelade sedan ett pkt fetaost över det hela. Avslutade med att ringla över olivolja och blodapelsinvinäger. Mycket gott!

Sallad med grillade grönsaker

En örtdippsås till detta gjord på creme fraiche, turkisk yoghurt och hackade färska kryddor.





Kommentarer