Grillade kycklingben och fläskkarré med Spice rub från Grillmästarna

Testade att rubba mitt kött och kyckling med Spice rub från Kryddhuset som jag köpte på matmässan. Den ena med smak av ananas, habanero och rom använde jag till kycklingben och den andra med smak av honung och ingefära använde jag till fläskkarré.

Spice rub
De goda rubbarna till vänster i bild.
Sambon fick äran att tända grillen :-)

Jag grillade kycklingen och köttet först på relativt hög värme, sedan fick de gå klart på indirekt grillning medans jag grillade på grönsakerna som bestod av squash och sparris. Både kycklingen och fläskkarrén blev jättegoda. Rubberna är väldigt smakrika och doftar helt underbart! Ni kan beställa de från JD Grill & Event.

Weber
Webergrillen full med godsaker!

sallad med grillade grönsaker

Jag gjorde en sallad till köttet som i botten bestod av spenat och ruccola, sedan lade jag över de grillade grönsakerna och även fetaost, ringla över olivolja och balsamicokräm. Serverade med min supergoda basilikamajonäs.

basilikamajonäs
Så himla god, har ni inte testat så gör det!!


grilltallrik
Min härliga grilltallrik!




Kommentarer

Skicka en kommentar