Lammracks med ugnsrostad sötpotatis och fetaostkräm

Lammracks är något som jag tycker är fantastiskt gott! Fick önskemål av min dotter att vi skulle äta just lammracks och jag var inte sen att hänga på ;-)

lammracks med ugnsrostad sötpotatis


Jag körde efter mitt gamla recept på örtkryddade lammracks som funkar när man inte har lust att gå ut till grillen.

Till lammet blev det ugnsrostad potatis/sötpotatis och kräm med fetaost som är supergod och lättgjord:

Ingredienser fetaostkräm
2 dl creme fraiche
2 dl majonäs
1 pkt fetaost
1 tsk honung
rivet skal av en citron
salt och peppar
oregano

Ta fram en skål och mosa fetaosten med en gaffel, tillsätt övriga ingredienser och blanda runt. Låt gärna stå i kylen några timmar innan servering så smakerna hinner gotta till sig.

lammracks


Till detta drack vi ett av mina favoritvin som jag har just nu nämligen Grillo Selezione di Famiglia. Ett italienskt rött vin med mycket fruktig smak av tex björnbär, körsbär, blåbär och fat. Passar till lamm och nötkött och kostar 100 kr på Systembolaget.

Grillo Selezione di Famiglia





Kommentarer