Inköpet från matmässan Passion för mat

Jag köpte massor med härliga produkter på matmässan Passion för mat som jag var på i fredags. Tur jag hade min sambo med mig som fick bära det mesta ;-)

Bland annat så hittade jag nedan nya produkter ifrån Kryddhuset som tagits fram b.la av de välkända grillkillarna från JD Grill och event som ju dessutom varit med och vunnit Grillmästarna i TV4.
Ska bli kul att testa alla dessa rub och grilloljor under kommande vår och sommar!

Stället vid Kryddhusets hörna på mässan.

In-flavour
Rubben till vänster och In-flavour till höger. I mitten står 2 flaskor med balsamvinäger.

In-Flavour har jag ju testat sedan tidigare (flaskorna) men de har nu fått nytt utseende i form av en pensel på flaskorna + en spray. Bra initiativ, flaskorna kan dessutom återanvändas och fyllas på med din egengjorde bbqolja/glaze.

Överblick över inköpen
 Det blev ostar i mängder, bland annat Mölndalsosten från Ostbutiken i Mölndal, den köper vi varje år, en så himla god grönmögelost. Köpte två ostar från Linnegatans ostaffär, en Höost och en som heter Carolus Rex, båda väldigt goda. Blev även två ostar från Falbygdens mejeri, Biskop Brännvinsost och Biskop Premium. Behöver nog inte köpa ost på ett tag ;-)



Köper alltid de goda chipsen från Larsviken. Samma ställe som jag köper sättpotatis ifrån fast då ifrån deras webbsida.

Den gröna påsen smakade sparris, väldigt gott faktiskt!

Larsvikens chips.
Köpte inte alls så mycket olivolja som jag brukar, blev bara två flaskor, bland annat en som heter Togora som såldes av en grekisk kvinna som hade en egen olivlund i Grekland. Oliverna var supergoda!

togora olivolja
Olivolja och oliver.
Korvar från bland annat Härryda. Färgglad pasta till barnen.


Köpte 4 olika delikatesspotatisar ifrån Olsegården. Den svarta ska bli kul att tillaga!

Olsegården

Och så blev det lite jordgubbar också, nej, de är inte svenska ;-)



Var du på mässan???



Kommentarer