Pizzabullar - LCHF

Måste dela med mig av ett otroligt gott recept på pizzabullar som jag hittade hos @56kilo. LCHF givetvis ;-) Väldigt enkla att göra och smakade faktiskt lika gott kalla som varma, perfekta för utflykten med andra ord.

pizzabullar lowcarb


Ingredienser för ca 15 st
4 ägg
100 g philadelphiaost
1,5 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
3 msk mandelmjöl
5 dl riven ost, blanda gärna 2 olika sorter
tomatsås
100 g kokt el rökt skinka
150 g riven mozzarella

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa äggen fluffiga, blanda ihop fiberhusk, bakpulver och mandelmjölet. Tillsätt till äggen tillsammans med philadelphiaosten och den rivna osten. Vispa ihop.

Ta fram en ugnsform och lägg på bakplåtspapper. Smeta ut smeten jämnt över det hela, inte för tunt, inte för tjockt ;-) Jag tog hjälp av en slickepott som jag doppade i kallt vatten.

In i ugnen ca 10 min, botten ska få lite färg men inte för mycket.

Höj ugnen till 225 grader. Ta ut botten och lägg över tomatsåsen, skinkan och den rivna osten. Rulla ihop botten precis som en rulltårta från kortsidan, ta hjälp av bakplåtspappret. Skär sedan i skivor, ca 12 mm. Lägg tillbaka dom på plåten och strö över ytterligare lite riven ost. In i ugnen ca 10 min.

pizzabullar


pizzabullar lchf




Kommentarer

  1. Har sneglat på olika pizzabullar ett tag, måste verkligen ta mig i kragen. De ser otroligt goda ut

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt att jag aldrig gjort pizzabullar någonsin! Verkar ju så smididgt och gott, men någongång måste jag ta tag i det :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar