Sått både ute och inne och så blev det lammstek

God fortsättning på påsken! Har ni påsklov? Själv jobbar jag fram till onsdag men sedan är vi lediga torsdag och fredag och då ska vi tömma huset och flytta ut, pust :-)

Påskhelgen ägnades åt att packa och att greja lite i trädgården, så litegrann och plantera om tomaterna. Jag sådde faktiskt lite utomhus också även om det känns bra tidigt än så länge men känner att jag måste göra lite redan nu eftersom vi ju flyttar till helgen. Sedan får det bli att jag åker hit emellanåt och fyller på med andra fröer. Jag sådde iallafall bondbönor som ju tål lite kyla i jorden, rädisor, dill, persilja och bindsallat. Inomhus sådde jag squash, gurka, butternut squash och tagetes. Allt det där får åka ut i växthuset till helgen inklusive mina tomatplantor som jag planterade om. Får se hur det går att skicka ut dom såpass här tidigt, dessutom utan värme i växthuset men plasten sitter kvar iallafall. Wish me luck ;-)

lammstek med bakpotatis


Jag gjorde en lammstek i lördags som fick gå low and slow på grillen. Tog ca 2 timmar att komma upp i 60 grader och då höll jag ca 150 grader i grillen. Kryddade med dom klassiska smakerna såsom vitlök, citron, olivolja och timjan. Serverades till en bakad potatis som också gick i grillen, tzatziki och grillad spetskål. Mums!


Barnen fick förstås sina påskägg och blev så här glada:





Kommentarer