Odlingsåret är igång!

Äntligen så har jag fått mina tomatfröer i jorden! Så här sen har jag nog aldrig varit. Det kommer ju definitivt bli lite klurigare med odlingen i år med tanke på att vårt hus ska rivas om 5 veckor men sådderna får helt enkelt åka ut i växthuset lite tidigare i år. Jag har ju värme där inne så det ska nog klara sig.

tomatfröer impecta
Har beställt lite nya sorter men hade även kvar en hel del från förra året.

Jag sådde 10 olika tomatsorter, purjolök och chili. Några nya sorter för i år blev det, bland annat några nyheter från Impecta. En pärontomat som heter "Indigo pear drops" och en bifftomat som heter "buffalosteak", en extra tidig bifftomat tydligen.

Hur går det för er andra, har ni startat upp odlingsåret??

tomatsådd
Sådär, nu ska dom bara ha lite värme så kommer dom snart kika upp.
Just nu kan man köpa 4 tomatsorter men bara betala för 3 på Impecta så kika in!

Kommentarer

  1. Härligt när säsongen för sådd är igång. Jag föll också för Indigo Peardrops i år och de blev första tomaterna att gro.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar