Semestern har börjat!

Oj då vad länge sedan det var jag skrev. Ja, ja, det är ju semester nu så jag får skylla på det ;-) Första dagen på semester idag och givetvis regnar det lite, blåser massor och är runt 20 grader. I helgen däremot så var det mycket skönare! I fredags efter jobbet så åkte vi direkt ut med båten och badade, solade och grillade. Igår var det dags igen, vi hade en jättefin dag på havet och sedan åkte vi hem och tog det lugnt, grillade god mat, precis så det ska vara på semestern.

Vår härliga ö där vi oftast är ensamma :-)

Det blir nog lite olika utflyktsmål denna veckan, bland annat Nordens ark. Har ni inte varit där kan jag starkt rekommendera det, jättebra ställe för barnen.


I fredags skördade jag den första färskpotatisen och vilken potatis! Den var så otroligt god, så där som man förväntar sig att en färskpotatis ska smaka men som jag inte riktigt tycker att köpepotatis gör. Till potatisen grillade vi lax och färsk nyskördad lök, också från min trädgård :-)

Till detta gjorde jag en enkel kall sås. Blandade hälften majonäs och hälften creme fraiche med hackad dill och gräslök, salt och peppar. Lite citronsaft också, enkelt och gott!

Lax, färsk lök, sparris och grillad citron.


Drack ett så himla gott vin till som jag måste tipsa om, Penfolds Koonunga hill, ett rött vin från Australien. Står inte att det ska passa till lax men det gjorde det ändå ;-) Kostar 99 kr och har nr 6253. Ett fruktigt vin med inslag av björnbär, lakrits, svarta vinbär och vanilj. Gjord av shiraz och cabernet sauvignon. Köp!

Hoppas ni har en härlig sommar vare sig ni har semester eller arbetar, berätta gärna vad ni gör!!


Kommentarer