Hälsning från Hälleviksstrand


Hej på er! Har glömt av bloggen litegrann känner jag, blir lätt så när man har semester ;-) Vi är sedan i lördags i Hälleviksstrand men vädret är inte bättre här kan jag berätta. Man får göra det bästa av det helt enkelt även om inte solen skiner. Igår var vi på Nordens Ark och kikade in djuren. Vädret var ok, det regnade inte iallafall.


Vi har fiskat krabbor och varit ute lite med båten. Givetvis lagar jag mat men inget speciellt som är värt att skriva om ;-)

Måste dock berätta om vad jag gjorde innan vi åkte hit. Vi har ett självplock inte långt från där vi bor och jag var där härom dagen och plockade litegrann. Det blev ca 8 liter jordgubbar, massor med bondbönor och en hel del röda vinbär. Gjorde jordgubbssylt och röda vinbärsgele. Blir ju så himla gott och är trevligt att ha till vintern.

Hoppas ni har en skön semester!


Kommentarer