Hamburgare på egenmald högrev smaksatt med In flavor

Måndag igen! Kort vecka dock, skönt ;-) Helgen gick väldans fort som vanligt. I fredags var vi bortbjudna till kompisar, åt jättegod mat och hade trevligt. Lördagen spenderades hemmavid men hade även ett besök hos frissan. Behövde fylla på färgen lite ;-)

På kvällen så tog jag fram min köttkvarn som jag har till min Kitchen Aid och gjorde färs av en bit högrev, det stod nämligen hamburgare på menyn.


Har ni inte testat att göra egen färs av högrev så gör det, hamburgarna blir så mycket godare! Jag smaksatte min färs med salt, peppar och In flavor. Viktigt att inte bearbeta smeten för mycket utan bara trycka till lite lätt, jag använder en hamburgerpress. Grilla några minuter per sida på hög värme på grillen, lägg på en bit ost. Jag serverade min hamburgare i ett salladsblad med guacamole, tomat och lök. Fantastiskt gott! In flavor såsen gav jättegod smak. Har ni inte testat dessa såser så håll utkik efter dom, bör finnas i dom flesta matbutiker vid det här laget tror jag. (Jag köpte mina på matmässan i februari).

Igår blev det torsk, återkommer med det receptet.

Hoppas ni får en härlig måndag och en bra start på veckan så hörs vi!!




Kommentarer