LCHF-pizza till fredagsmyset??

lchf-pizza

Kanske är ni sugna på pizza idag? För ni vet väl att ni kan äta pizza även om ni går på lågkolhydratkost eller om ni helt enkelt vill äta nyttigt. Finns många olika recept på pizzabottnar som inte innehåller vetemjöl. Jag har tidigare lagt ut ett recept HÄR, en pizza med blomkålsbotten. Den här gången testade jag ett recept ifrån 56kilo.se som jag tycker blev jättegott! Rätt så likt det gamla som jag gjort tidigare men tyckte nog det här blev lite bättre ;-)

Ingredienser botten:
4 ägg
0,75 dl vatten
0,5 dl mandelmjöl
2 msk pofiber
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
lite havssalt
100 g riven mozzarella

Sätt ugnen på 175 grader

Vispa äggen pösiga och tillsätt sedan vattnet. Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda ner i äggsmeten.

Riv mozzarellan och tillsätt även den.

Låt stå och dra i ca 5 min och smeta sedan ut på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Ta en slickepott till hjälp som du först doppar i kallt vatten.

Förgrädda i ca 15 min. Ta sedan ut och lägg på det du vill ha. Jag tog tomatsås, riven mozzarella, körsbärstomater, oliver, prosciotto (lägger på efteråt), paprika och champinjoner.

Serverade med en vitlökssås och ruccola. Så himla gott!! Testa!




Kommentarer