Dagen före dopparedagen - julgodis, julmat och vörtbröd

Ja, då var den här, dagen innan dopparedagen. Råkar också vara min storasysters födelsedag, grattis syrran :-)

Idag har det bakats vörtbröd, två olika sorter. Dels en LCHF-variant med recept ifrån 56kilo.se (recept i nästa inlägg) men också ett bröd som jag gjorde för några år sedan, ett riktigt gott vörtbröd fast nu bytte jag ut vetemjölet mot dinkelmjöl, hoppas det blir bra, degen står och jäser just nu ;-)


Jag har också lagat en av rätterna som jag ska ha med mig hem till min syster imorgon där vi ska fira julafton, vi kör alltid knytis så jag ska bland annat ta med mig en aubergine- och tomatgratäng som jag gjorde idag, bara till att värma på imorgon. Den är ett perfekt komplement till alla proteiner på julbordet! Receptet hittar du HÄR.

bounty lchf

Jag har också gjort lite julgodis i form av Bounty, recept hittar du HÄR.

Igår var vi en sväng till Liseberg där det just nu är jul för fulla muggar. Så himla fint där nu, massor med godsaker att köpa även om jag inte köpte något speciellt. Barnen åkte några attraktioner och så åt vi lite middag.

Liseberg

Just nu sitter jag och funderar på vad vi ska äta till middag idag. Känns som att vi redan är mätta på julmat ;-) Det lutar nog åt lite latemannsmat dvs köpemat. Vad gör ni så här dagen innan julafton??





Kommentarer