Egengjord tacokrydda

En av mina läsare efterfrågade receptet på min hemmagjorda tacokrydda som jag skrev om i gårdagens inlägg och givetvis ska jag dela med mig av detta! :-)

Ingredienser
2 msk paprikapulver
1 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk salt
1 msk spiskummin
1 krm cayennepeppar
1 krm chilipulver (kan uteslutas om du inte vill ha så stark)
1 msk torkad oregano

Blanda ihop alla kryddor och förvara i en kryddburk eller annan burk med tättslutande lock. Lätt som en plätt!! :-) Håll till godo "Södermanland" ;-)






Kommentarer

  1. Klart godast att göra egen krydda! Jag har samma ingredienser i min bortsett från att jag inte har oregano i och använder lite andra mängder av allt.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, jättesnällt av dig. Jag ska helt klart testa denna! Hälsningar Södermanland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar