Köttfärslasagne toppad med sparris

Mmm, älskar verkligen sparris, har sparris i maten nästan varje dag nu när den är så god! Att grilla sparrisen är ju supergott men den här gången fick den toppa en lasagne som jag gjorde häromdagen.

lasagne

Den här lasagnen är superenkel. Gör en vanlig köttfärssås. Som plattor använder du aubergineskivor som du först steker lite lätt. Varva färs med auberginen och toppa med mozzarellaskivor och sparrisar. Krydda med oregano. In i ugnen på 225 grader i ca 25 min. Färdigt! :-)

Nej, nu ska jag kika vidare på "småkockarna" i Sveriges yngsta mästerkock. Riktigt spännande! Ni tittar väl???





Kommentarer

  1. Ser toppengott ut! Jag hittade svensk sparris i en vanlig butik häromdagen för 29 kr knippet. Överkomligt!

    SvaraRadera
  2. Ser supersmaskigt ut. Sparrisen är riktigt goding.Och lyxigt att toppa lasagnen :) Det är vi värda!

    Tittar inte alls på det där Mästerkocken för barn. På något sätt tycker jag det känns fel att hetsa barn att tävla mot varandra. Barn ska vara barn helt kravlöst tycker jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar