Fullspäckad förmiddag med självplock av jordgubbar

flädersaft
Första omgången fläder klar!
Nu har jag äntligen satt mig ner lite! Har hållit på sedan jag gick upp i morse. Förberett maten för morgonens kalas, städat, plockat jordgubbar, hällt upp klar flädersaft, satt en ny sats flädersaft, gjort jordgubbssylt.......ja, det var nog allt ;-)

Vi brukar varje år plocka jordgubbar på ett självplock som ligger i närheten. Bärby självplock heter det och dem har inte bara jordgubbar utan hur mycket grönsaker som helst som man kan åka dit och plocka senare när det är dags för skörd. Nu är det ju som sagt var dags för jordgubbsskörd och jäklar vilka fina jordgubbar dem hade. Så stora och goda och det fanns massor! Plockade nästan 10 liter ;-)



Stoooora jordgubbar!

Man måste provsmaka ;-)

Nu ska jag strax förbereda för kvällens middag som idag blir tacos. Måste ju göra mina lchf wraps till mig själv. Har du inte testat dem så kolla in receptet som kommer här:

Ingredienser
4 ägg
½ dl fiberhusk
125 g philadelphiaost
salt

Vispa äggen luftiga. Vispa sedan ner resten av ingredienserna och låt svälla en stund.

Dela degen på fyra och lägg en och en emellan två bakplåtspapper, kavla ut till lämplig storlek. Lite svårt att få de runda och fina men det behövs inte ;-)

Grädda i 150 grader i ca 11 min, bakplåtspappret ska vara kvar. Sedan låter man de svalna en stund innan man tar bort pappret.


Trevlig fredagskväll på er!






Kommentarer