Heldag på havet och en härlig lunch på Salt & Sill

Åstol
Mysiga Åstol, bild tagen från färjan.
Vilken helg vi har haft! Strålande sol hela helgen och jag har fått fyllt på med massor av energi. I lördags åkte jag med min syster och våra föräldrar upp i Bohuslän, närmare bestämt till Åstol som är en liten liten ö utanför Tjörn. Jättemysig och vacker med endast 150 st bofasta ;-) Vi tog massor med fina kort, hade lite picknick och myste. Sedan åkte vi vidare till Klädesholmen. Också jättefint! En större ö med lite mer liv och rörelse, här skulle jag kunna tänka mig att hyra ett hus i sommar ;-)

Åstol
Mysiga små fiskebodar på Åstol.


Klädesholmen
En del av Klädesholmen

Salt & Sill


På Klädesholmen ligger restaurangen Salt & Sill som är rätt så välkänd, ja i alla fall här på Västkusten :-) Här åt vi en så otroligt god lunch! I priset ingick det en förrättsbuffé och en varmrätt. Det som var absolut godast var förrättsbuffén, här fanns massor med olika sillinläggningar och olika laxar, musslor (älskar musslor!) och annat gott. Och vilka sillar sedan, så otroligt goda, har nog aldrig smakat godare sill. Men det är ju kanske inte så konstigt, här finns ju sillen utanför dörren, jättefärsk direkt in i restaurangen ;-) De har fått massor med utmärkelser.

Salt & Sill
En del av den goda buffén.

Salt & Sill
Underbart goda sillinläggningar!
Förrättsbuffé
Denna tallriken var så himla god!
 Huvudrätten bestod av ångad torskrygg med brynt smör,anjovis, hackat ägg och pepparrot.

Salt & Sill

Förutom restaurangen så har Salt & Sill sedan några år tillbaka även hotell och konferens. Det är faktiskt Sveriges första flytande hotell ;-) Kika in på hemsidan, där finns lite bilder, väldigt läckert!

Igår söndag så var vi ute i trädgården hela dagen, jag fick rensat klart alla rabatter, skönt! Nästa steg är att fixa iordning grönsakslandet och alla pallkrageodlingarna så jag kan börja så och plantera. Härliga tider!


Kommentarer

Skicka en kommentar