Ryggbiff med stekta grönsaker och bearnaisesås

God dag på er! Idag åkte så äntligen julen ut, det känns ju lika skönt varje gång. Tillbaka med det gamla vanliga, det enda man saknar är ljusstakarna, får väl köpa lite mer lampor kanske ;-)

Jag började dagen med en löptur i ridspåret. Det gick riktigt bra och det finns nästan inget bättre sätt att börja dagen med än ett träningspass. På vardagarna går det ju inte av förklarliga själ att träna innan frukost men på helgen försöker jag alltid få till det. Förbränningen ökar och är på topp hela dagen! Innan jag ger mig ut i spåret så brukar jag alltid ta en sk pre-workout som gör att man orkar och presterar mer, tycker det funkar jättebra, jag kan ge det där lilla extra som behövs ibland :-) Just nu använder jag den HÄR från MMsports men det finns flera andra att välja på.

ryggbiff Ica selection

Igår åt vi så himla gott kött! Ryggbiff ifrån Ica, tror det heter Ica Selection och köttbitarna vi åt kallas Top blade (ryggbiff). Fick till grillningen helt perfekt, lagom blodigt precis som vi vill ha det! Till köttet blev det en lättlagad bearnaisesås och stekta grönsaker, gott gott!


 
Vi brukar nästan alltid äta samma mat till lunch som vi ätit till middagen dagen innan men maten vi gjorde igår gick åt alltihopa, endast en klick bearnaisesås kvar så den fick bli en del av dagens lunch. Jag stekte på några små chorizokorvar tillsammans med grönsaker och lade allt på en bädd av spenat och ruccola. Perfekt!

Ha nu en trevlig lördagskväll!

Kommentarer