Ibland är det enkla väldigt gott! :-)


Nu börjar julledigheten gå mot sitt slut. Bara helgen och måndag kvar, hur fort gick det?? Ja, ja, bäst att njuta nu de sista dagarna :-) Idag har vi varit iväg och köpt lite leksaker till Rasmus för julpengar han fick, det blev en flexitraxbana, oj, den var populär! Snart ska jag och Isabella iväg på bio, Sunes bilsemester, det ska bli kul! Någon som sett den??

flexitrax

Imorgon fyller Rasmus 2 år, jisses vad tiden flyger iväg! Då blir det givetvis kalas :-) Så ikväll ska jag börja förbereda maten, det blir två olika sorters grytor, båda går bra att förbereda. Återkommer givetvis med recept.

Min fina Mateus tallrik som jag fick i julklapp.

Älskar dessa lazydagar vi har haft nu när man stressar ner, äter gott, är uppe sent osv. Idag blev det en superenkel lunch, äggröra, rökt lax, avocado och paprika, så gott, nyttigt och enkelt, det behöver inte vara svårare än så! Och ikväll lyxar vi till det med hummer!!


Ha nu en go dag! Kram :-)

Kommentarer

  1. Efter all helgmat LÄNGTAR man verkligen efter den enkla. Vi kör omeletter, löksoppa och varma mackor.
    Äter dina barn äggröra? Jag minns att jag tyckte så illa om det som liten, trots att han som lagat var min dagmammas man som var proffesionell kock. Det var någonting med den slemmiga konsistensen... Jag brukade byta min äggröra mot dagmammans sons rökta böckling som han avskydde och jag älskade. Minns fröken Dill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, äggröra är väl inte jättepopulärt utan de brukar få annan mat ;-) Konstigt ändå för de gillar ju vanligt kokt ägg....

      Radera

Skicka en kommentar