Nu kan kylan komma, nu är vi redo! ;-)

Här samsas kryddor med pelargoner och fuchsior.

Givetvis behåller jag gärna den sköna höstvärmen vi har haft nu ett tag men mitt växthus är i alla fall klart för kylan. Först tömde jag alla tomatkrukorna där jag hittade en hel del små mördarsniglar som hade tänkt att de skulle övervintra i mitt växthus men icke!.....här ska inte några sniglar få leva denna vintern ;-) De åkte givetvis ut och fick möta min sekatör  :o Sedan åkte plasten upp och alla krukor och hyllor kom på plats, till sist in med värmefläkten. Den kör jag hela vintern så att det inte blir mindre än 5 grader inne i växthuset.

Lagerblad, chili, olivträd, afrikansk lilja, citronträd, rosmarin mm.

Jag brukar alltid ställa ut mina amaryllisar efter julen, när de blommat över och se vad som hänt med den ena av dem, den ska till att blomma! Kanske bäst att ta in den då så man få njuta lite av blomningen för den lär väl inte hinna blomma om sedan till jul antar jag......?



Har även plockat upp massor med nerfallna äpplen från gräsmattan och gjort äppelmust men det receptet kommer i nästa inlägg. Trevlig söndagkväll på er!!

Kommentarer