Köttfärssås UTAN spaghetti med dagens skörd


Ja, kära vänner, det går faktiskt att äta köttfärssås utan spaghetti ;-) Eftersom jag äter lågkolhydratkost så blir det inte mycket pasta för mig nu för tiden. Dock vill resten av familjen ha pasta när det serveras köttfärssås så då får de givetvis det. Jag däremot, brukar hitta på andra tillbehör. Nu när trädgården börjar leverera så är det inte så svårt att hitta något gott som passar till. Denna gången blev det färska tomater, basilika, squash och oliver. Så här gjorde jag:

Ingredienser
2 st squash
ett gäng tomater i olika former och färger
en näve oliver
färsk basilika
olivolja (+ lite kokosolja)
salt och peppar


Skär upp squashen och tomaterna i mindre bitar. Häll olivolja och gärna lite kokosolja (nyttigt och dämpar sötsuget) i en stekpanna. Lägg i squashen och låt fräsa på några minuter tills den mjuknar. Häll över tomaterna och oliver, salta och peppra. Låt bli lite varmt och avsluta med hackad basilika

Servera till köttfärssåsen och lite riven parmesanost. Mumma!!


Kommentarer

  1. Fantastiskt, vilka fina grönsaker. Den här årstiden är verkligen härlig!

    SvaraRadera
  2. Låter smaskens! Nu har jag ju massor med squash hemma så något åt detta håll borde jag kunna åstakomma. Tack för receptet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar