Grillad kabanosskorv med grönsaker och vitlöksdipp


Måste tipsa er om en himla god korv! Coops kabanosskorv! Jättegod :-) Hela 92% kött och massa goda kryddor såsom paprika, chili, vitlök och nejlika. Lite hetta är det i den men vår son Rasmus 1½ år "mölade" i sig korven ;-)

Till den grillade korven som jag gjorde igår blev det även grillade grönsaker. Denna gången använde jag min grillkorg eller grillstekpanna eller vad man nu kallar den.....? Himla käck tycker jag, inte en massa småbitar som ramlar mellan gallret och man behöver inte trä upp bitarna på spett. Köp om du inte har!! :-) Till det hela blev det en vitlöksdippsås (mycket dippsåser nu ;-)). Blanda hälften turkisk yoghurt med hälften philadelphiaost (eller creme fraiche). Pressa i en vitlöksklyfta, en skvätt honung, lite örtkryddor, salt och peppar.


Ikväll ska vi ut och äta på Hotell Novotel, min familj, mina föräldrar och min syster med man. Ska bli mysigt och förhoppningsvis gott. Sist vi var där när min pappa fyllde 70 år så hade vi lite otur med servering och dylikt men nu får de en ny chans att visa vad de går för ;-)

Kommentarer