Det blev en dag på stranden.....

Sommar <3

Idag har vi varit på stranden hela dagen, såååå skönt! Alldeles lagom varmt och knappt några människor alls ;-) Det skönaste tycker jag är att ligga på klippor men nu när vi har Rasmus så blir det stränder istället, funkar bra det med förstås.

Rasmus spanar ut över havet

Min fina tjej Isabella

Igår hade vi kompisar över på lite spontan grillmiddag. Det blev grillad ryggbiff med nyupptagen färskpotatis och lättlagad bearnaisesås. Mycket gott!

Lite grilltips för ryggbiff: köp gärna en hel bit av ryggbiff och skär ut stora tjocka skivor. Låt köttet ligga framme en bra stund innan det är dags för grillen. 15 min innan köttet ska på grillen så penslar du köttet med lite olivolja, saltar och pepprar. Vi i vår familj gillar köttet blodigt så det ska inte ligga länge på grillen. Hög värme och kanske 1-1½ min per sida, inte mer!



Imorgon bär det antagligen av till Marstrand. Ingen sommar utan Marstrand! Så härligt att bara gå där och strosa, äta på någon bra restaurang och sedan får man ju inte missa Bergs konditori såklart ;-)

Kommentarer

  1. Vilka härliga sommabilder :) Jag ska kika vidare på receptet på bean, alltid kul med enkla recept!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar