Hektisk helg med student, frisörbesök och barnkalas.

Oj vilken usel bloggare jag varit ;-) Får skylla på att de här sista dagarna har gått i ett och att jag faktiskt inte lagat någon speciell mat som jag vill dela med mig av. I fredags var jag ledig för att min sambos son Robin skulle ta studenten så största delen av dagen spenderades i Lerum och Floda på studentmottagning. Mycket trevligt!

Far och son till höger, i mitten har vi Isabella och längst ner är det Robins flickvän Elina och min bonusdotter Emelie :-)

I lördags så spenderade jag 3½ timmar i frisörstolen! Ja, det tar så lång tid för att få ordning på mitt hår ;-) Mycket och tjockt hår som ska klippas och färgas, resultatet blev i alla fall bra, testade på något nytt denna gången, ombre, som betyder ljusa toppar. Vad tycker ni??

Vi hann ju förstås med lite mat på kvällen också, vi grillade fläskkotlett, ugnsrostade grönsaker i ugn, gjorde en mangodippsås och drack ett himla gott rött vin som heter Allegrini. Dippsåsen är himla enkel att göra, mixa ihop en mango med ca 1 dl creme fraiche och 1 dl turkisk yoghurt, 1 msk flytande honung och lite salt. Mumma!


Idag söndag har vi haft barnkalas. Isabella fyller snart 7 år och hennes bästa kompis Felicia fyllde 7 år igår så vi slog helt enkel ihop kalasen. Det blev ett "shettiskalas" fast utan shettishäst som var halt, det blev några d-ponnnys istället men det gick jättebra ändå :-) En gård här i närheten ordnar barnkalas där barnen får rida på hästar, äta, leka och klappa kaniner. Helt perfekt kalas och tjejerna var supernöjda.


Har också lagat midsommarmat denna helgen. Jo, ni hörde rätt! Berättar mer om detta lite längre fram men det har med Las Moras Grönare högtider att göra ;-)

Nej, nu ska jag sätta mig i soffan och andas ut efter en hektiskt helg. Imorgon tar vi nya tag, kort vecka dessutom, härligt!!

Kommentarer

Skicka en kommentar