Rosa bubbel och rosé

God lördag på er! Vilken härlig dag det har varit idag :-) Började förmiddagen med en powerwalk, går lite och springer lite ;-) Sedan var vi ute en sväng i trädgården och lekte, Rasmus tycker det är jättekul att vara på altanen och i sandlådan, helt ny värld för honom :-) Dessutom så har vi varit och köpt en ny laptop till mig :-) Äntligen, min gamla skorv gör mig galen ibland så nu installeras det för fullt på den nya ;-)


Igår möttes jag av ett trevligt paket ifrån PrimeWine när jag kom hem. Det innehöll två flaskor och en bag in box:

Gobelsburg Rosé - En lyxig rosé, toppen till fest.
Pata Negra Rosé - Rosa bubbel som passar utmärkt som apertif till balkonghänget.
Poggio - En stilig rosé som passar perfekt till större sällskap som tex picknick eller grillfest.

Mmmm, ska bli gott att testa dessa, ser nog mest fram emot det rosa bubblet!


Just nu har jag en bit fläskkarré i ugnen. Ska göra det här goda receptet som jag brukar göra ofta. Köttet blir så otroligt mört och gott. Till köttet blir det ugnsrostad sötpotatis och butternut squash.

Måste också visa er en bild på mina fina tomatplantor, dom har blivit riktigt långa så nu är det snart dags för omplantering!



Ha en go lördagseftermiddag och kväll!!

Kommentarer