Hummerfredag med Mia och besök på en "app" restaurang :-)


Ja, då har vi redan måndag igen, helgerna svischar förbi som vanligt ;-) Helgen inleddes lugnt med lite god hummer och bubbel i form av det vita mousserande vinet Mia Moscato. Helt i min smak ;-), sött och friskt med inslag av päron, pomerans, fläder och citrus. Vinet är gjort på druvan muscat och passar tydligen till frukt- och bärdesserter, choklad och olika bakverk men jag tyckte det passade bra till hummern också ;-) men jag skulle nog tro att den passar som bäst efter en heldag på stranden, på min altan, i en skön solstol :-) Enda nackdelen är väl att vinet är lite väl svagt, endast 7%!  Flaskan har nr 7897 och kostar 49 kr på Systembolaget.

Ingen av oss hade någon bra kamera med oss i lördags så lite instagram bilder får duga ;-)
I lördag så var det dags för mig att gå ut med mitt gamla tjejgäng. Vi är ett gäng tjejer som växte upp tillsammans i Tuve som ligger på Hisingen här i Göteborg. En del av oss umgås fortfarande men en del träffar jag bara på sådana här tillställningar och det är alltid lika kul och trevligt att höra vad som händer med tjejerna. Vi har alla barn och är runt 40 års åldern så vi har förstås mycket att berätta ;-) Vi var på restaurang Pinchos som ligger mitt inne i stan. Det roliga med den här restaurangen är att det är en "app" restaurang! När man kommer dit så ska man ladda ner deras app och däri bestämma vad man vill äta och dricka. Man beställer sin mat och dryck i telefonen och så plingar telefonen till när maten är klar och man hämtar den själv i baren. Givetvis har dom också servitörer men det mesta sköter man själv. När det sedan är dags att betala så trycker man på betalaknappen så kommer det en servitör. Mycket käckt och förstås lite extra kul. Pinchos är som ni kanske hör en tapasrestaurang och det fanns många goda tapas att välja mellan, enda nackdelen var väl att varje tallrik var lite väl liten.... Kul och gott var det iallafall så är du här i Göteborg på besök eller bor här så testa!!

Håll utkik här på bloggen vid lunchtid, då kommer jag berätta om ett kul projekt som jag ska vara med i, tills dess, ha en go dag på er!!!

Kommentarer