2:a advent, förkylning, pärlor, torsk, hel fläskkarré, tomtar....

Ja, så kan vi nog kortfattat beskriva våran helg. Jag ska förklara för er ;-) Jag och lilleman har varit hostiga och lite förkylda nu snart en vecka och i helgen så hade Rasmus även feber, idag är han dock lite bättre så vi får hoppas att det försvinner nu. Ja, så hade vi ju andra advent också. Det blev inget julbak i helgen utan vi åt helt enkelt köpta pepparkakor och tände andra ljuset :-) Funkade det också! Har även tagit fram alla mina tomtar i helgen. Fick dock tänka om lite denna julen och inte ställa dom ömtåliga i "Rasmus-höjd". Älskar tomtar! Helst ska det vara lite roliga och komiska tomtar, dom är finast, gillar du också tomtar??


Pärlor då? Jo, har fått för mig att jag ska börja göra smycken och började med att beställa lite coola howlite döskallar och pärlor på nätet och satte igång med att göra armband, blev riktigt bra faktiskt och ska nu avancera lite mer och göra halsband också. Kul och mycket billigare än att köpa dom själv. När jag har suttit med mina lite "dyrare" pärlor så har Isabella pärlat med sina "barn" pärlor, kul tycker vi båda :-)


Mat har jag ju förstås också lagat även om det inte blev något nytt. I fredags gjorde jag torskfilé med vitvinssås, ärtstomp och blomkålsmos. I lördags blev det fläskfilé i ugn med en god sås över det hela, liknande recept finns här. Igår söndag så blev det en söndagsstek, hel fläskkarré i ugn med cannelinigratäng.


Vi drack ett himla gott vitt vin till torsken i fredags som jag vill tipsa er om: El Coto Blanco, nr 2780. Ett vitt billigt Rioja vin som passade utmärkt till torsken. Torr ungdomlig smak med inslag av päron och citrus. Passar antagligen också utmärkt som "drickvin".

Ha en go vecka nu i allt julstök!!

Kommentarer