Tapas SM - va med och tävla du också!


För första gången i Sverige så ska det nu hållas ett Tapas SM. Om du delar med dig av ditt bästa tapasrecept så har du chansen att vinna en resa till Rioja! Vem vill inte vinna en sådan resa??

Om du går in på deras FB-sida så hittar du alla tävlingsregler och där kan du också lämna ditt bidrag. Juryn består av fyra matbloggare och dom drar varje vecka under fyra veckor ut tre veckofinalister. Juryn provsmakar rätterna tillsammans med vinet Ramón Bilbao. I finalen blir det sedan fyra stycken finalister. Ja, din tapas måste alltså gå ihop med vinet Ramón Bilbao. Detta vin är ett Rioja vin och passar väldigt bra till tapas, speciellt dom som innehåller ost och charketurier. Vi provsmakade detta vin igår kväll till just tapas och vi tyckte det var ett mycket lättdrucket vin, typiskt "snackvin". Bärigt och friskt! Kostar bara 57 kr på Systembolaget, nr 6698!!

Det här trevliga paketet fick jag hemskickat för att få igång lite "tapasinspiration".  Korven var helt gudomlig kan jag berätta ;-)

Våran enkla tapasbricka såg ut så här.

Nej, nu ska jag lämna in mitt bidrag till tapastävlingen, det kommer innehålla kantareller men mer kan jag inte berätta ;-)

Ikväll kommer vi ha goa vänner på besök, det blir middag och gott vin och förhoppningsvis många goa skratt !

Kommentarer