Drar ner lite på bloggandet.....

Regnet öser ner idag även om det kanske inte syns på denna bilden. Växthuset får hållas stängt!
Tycker det är jättekul att ha en mat- och odlingsblogg men ibland så känns det inte lika kul.....många av er andra bloggare känner säkert igen er i mina tankar..."ska jag lägga ner bloggen eller inte"? Kanske ni redan märkt av att jag inte skriver lika mycket längre? Nu är det visserligen semester och jag har inte alls lust att sitta och blogga efter varje matlagning, sedan är det ju grilltider också och hur mycket grillvarianter finns det att blogga om ;-) Sedan är det ju det här med tiden också, en 7 månaders bebis tar sin lilla tid! Älskar att planera vad vi ska äta, sitta och bläddra i kokböcker, matlagningstidningar, tillaga olika rätter osv men tiden finns helt enkelt inte just nu för detta.

Nej, jag har beslutat mig för att fortsätta med bloggen men i mycket mindre omfattning, det kommer inte komma inlägg varje dag längre. Hoppas ni ändå hänger kvar här på Mat och Odla!!?? Och du...släng gärna in en kommentar då och då, blir så himla mycket roligare att skriva då!! :-)
Fler sådana här dagar tack!!

Idag öser regnet ner här över Göteborg. Blir en hemmadag förutom att vi ska iväg och köpa badbyxor till lilleman, han ska nämligen börja på bebissim nästa vecka. Ska bli himla kul! Vi gick på bebissim med Isabella också och jag tror hon haft mycket nytta av det nu när hon lär sig simma på riktigt, hon älskar att bada i havet, hoppar gärna i direkt från båten rakt ner i djupt vatten :-)

Jonny har två veckors semester kvar så nu får det baskimej bli lite sol!!! På torsdag drar vi iallafall iväg till Borås djurpark, måste ju hitta på något i detta vädret, hoppas regnet håller sig undan iallafall.

Visst är det vackert med åskväder men nu får det räcka, mer sol tack!!

Har precis suttit och gjort en veckoplanering för min matlagning. Har ni testat det? Blir så mycket enklare och smidigare när man redan vet i förväg vad man ska laga för mat. Annars blir det lätt så att det första man tänker på efter frukosten är "vad ska jag laga för mat idag?" Ser mest fram emot fredagens middag då det blir lammbog, såååå gott! Receptet på min lammbog hittar ni här.

Ha nu en bra dag i regnet (eller solen om ni har det)!!

Isabella och henns storasyster Emelie kikar på åskvädret som är på gång.

Kommentarer

  1. Visst känner vi igen det där med bloggandet, man ska verkligen inte känna någon press utan det ska ju vara roligt och givande. Då är det helt rätt att göra som du gör, tagga ner lite och ta det när det kommer inspiration. Det finns ju annat i livet också att njuta av:)

    ha det gött, så ses vi snart igen!

    SvaraRadera
  2. Självklart hänger jag kvar - en av mia favoritbloggar och också en uppslagsbok för mig när jag letar goda recept. :-)

    Jag följer dig via Bloglovin' så det är lätt att hålla koll på när du skriver ngot även om det inte skulle bli så ofta.

    SvaraRadera
  3. Men du... var sak har sin tid... jag bloggade varenda jäkla dag förut.. sen kom en period när jag verkligen inte orkade...visst försvann det läsare.. men vad gjorde väl det. Bloggen var ju för min skull och ingen annan.... sen började släkt och vänner följa bloggen och de gör det än. Jag jagar inte läsare så mig kvittar det.... jag läser alla dina inlägg även om jag är fruktansvärt dålig på att kommentera... men jag gillar din blogg, det du bloggar om osv osv... du dyker in när du har lust.. för det finns inget värre än när man känner ett "måste".. man ska göra det av egen fri vilja... när det är roligt.. när man har något att tillföra... njut av ditt liv.. din familj... vi som gillar din blogg finns här när inläggen kommer ;)

    Ta hand om dig!


    många kramar... Stina

    SvaraRadera
  4. Tack för stödet och för att ni hänger kvar! :-)

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig. Lilleman tar mer tid och hinner inte riktigt med att planera, laga och blogga. Men jag gör det fortfarande. Får se om jag drar ner tempot i höst. Men det är ju så kul!! Jag tittar in då och då ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Sofie, barnen tar ju mycket tid, precis som det ska vara men jag håller med dig, det är ju så kul att blogga :-)

      Radera
  6. Meeeen, Martina.....var skall jag hitta goa recept nu då ?? Nä, ta du hand om familjen å gör det tycker är roligt just nu....hänger kvar här ändå, får bli massa favoriter i repris ......sköt om er ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter attblogga men i mindre omfattning så det är klart du måste hänga kvar Tanja!! Kramar!

      Radera

Skicka en kommentar