Bäst just nu - mina tomater!

Så här härligt bor mina föräldrar. Blir givetvis mycket bad när vi är där!
Idag har vi varit hos mina föräldrar hela dagen, badat i sjön och ätit gott. Våran dotter Isabella hade sovit över hos mina föräldrar, visserligen bara en natt men det var otroligt skönt att se henne igen, att man kan sakna sina barn så mycket, även om det bara handlar om ett dygn :-)

Storasyster och lillebror <3
Mina härliga bifftomater
När vi kom hem så var vi inte alls sugna på att laga mat eftersom vi redan ätit gott men ändå hade vi ett litet sug. Tur var väl då att vi hade köpt lite mozzarella, tomaterna hängde mogna i växthuset tillsammans med basilikan och brödet fanns i frysen! Ja, mina tomater mognar riktigt fint just nu. Känns som dom är väldigt sena i år jämfört med tex förra året men nu tar dom verkligen fart. Älskar mina stora bifftomater, dom är verkligen perfekta till bruschetta! Min bruschetta gör man enkelt och snabbt. Rosta något gott bröd, gnid in brödet med en bit vitlök, ringla över lite olivolja. Skiva en god bifftomat och mozzarella. Plocka basilikablad ifrån plantan. Varva dessa tre ingredienser på brödskivan och ringla över lite havssalt, balsamvinäger och olivolja. Såååå gott!!






Kommentarer

Skicka en kommentar