Valborgshelgen i bilder


Ja, då var Valborgshelgen över. Den avslutades riktigt härligt, igår hade vi otroligt gott väder, ca 20 grader och strålande sol! Vi var ute och njöt i trädgården hela dagen. Matmässigt så har det blivit mycket gris i helgen. Vi fick ju som jag berättade i måndags hem några köttprover ifrån Bodalsgris och vi har ätit både fläskkarré och fläskkotlett i bit. Fläskkarrén körde jag i ugnen och fläskkotletten körde jag i gryta (recept kommer senare).
Fläskkotlett gjord i gjutjärnsgryta med härliga kryddor.
I trädgården händer det också mycket, jag har rensat klart alla mina rabatter (äntligen). Alla krukodlade växter har fått ny jord och kruka. Lite nyinköpta sommarblommor som ska få pryda våran paviljong.
I växthuset är det stökigt, krukor flyttas ut och in varje dag för att så småningom få stå ute hela tiden och ge plats för tomater och gurka istället.

Lite nyinköpta blommor.
Självaste Valborgsmässoafton firades på en 4-H gård i närheten med fika, fiskedamm och stor brasa, precis som det ska vara. Hoppas ni andra haft en skön ledighet!
Valborg firades på en närliggande 4-H gård.
I väntan på att brasan ska tändas.

Spex framför kameran ;-)

Lille Rasmus tyckte det var varmt igår så han spenderade hela dagen i skuggan med solhatt :-)

Kommentarer