Senaste skörden i växthuset

Det börjar bli kallt i växthuset på natten nu men fortfarande är det ju en hel del att skörda. Tomatplantorna är fortfarande fina men gurkplantan börjar ge med sig nu. Nedan kan ni se hur stor en gurka blir om den gömmer sig tillräckligt länge ;-)

Chiliplantorna har fortfarande mycket att ge men frukterna mognar inte lika snabbt nu när det blivit lite kallare. Vindruvorna är jättegoda men så otroligt små. Skulle vilja ha en vindruvsplanta med stora kärnfria vindruvor, någon som har tips på någon bra sort??
Gul körsbärstomat, sorten heter Ildi och varje klase får otroligt många tomater!

Av alla de gula tomaterna så gjorde jag en ny omgång med gul ketchup, den blir så otroligt god!



Har även börjat skörda av mina basilikaplantor och gjort massor med pesto som jag frusit. Det går även bra att frysa in hela basilikastjälkar i fryspåsar. När man sedan ska använda basilika så är det bara till att trycka lite på påsen så kommer bladen ut färdighackade :-)

Kommentarer

  1. Vilken skörd!
    Växthus är fantastiskt, men fortfarande mognar faktiskt en hel del på friland också. Ännu ingen frost i sikte, hoppas den dröjer.
    Hälsningar från fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott. Vilka underbara färger. Fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Du skojar!! Vilken guldgruva! jag ska minsann också skaffa mig ett växthus!

    SvaraRadera
  4. Så heldig du er som har växthus.
    Hvilke fristende bilder

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Trevliga bilder! Jag kommer att titta in igen!
    /Anki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar